Belépés

Ki és mi formálja a jövő kozmetikusait?

 Kalcsu Kati Pályakezdő Program 2017.

A társadalmi felelősségvállalás napjaink egyik gyakran elhangzó, jó csengésű kifejezése, mely azt a tevékenységet foglalja magában, amit egy-egy személy vagy cég tesz azért, hogy tevékenysége során környezetére pozitív hatást gyakoroljon. A Kalcsu Cosmetics 2016-ban indította el hosszú távra tervezett, egyre népszerűbb pályázatát, mellyel a frissen végzett kozmetikusok pályakezdését szeretné megkönnyíteni. A kétnapos képzésen való részvételért pályázni kell a fiataloknak. Az idei második turnuson KALCSU BALÁZS társ-ügyvezető igazgatóval és a pályázott fiatal kozmetikusokkal beszélgettünk.

 


Ahogy a fiatalok látják…

A tanteremben 22-24 éves fiatal kozmetikusok, többségük idén végzett, és máris a szakmában dolgozik, ahol a jövőjüket elképzelik. Első éveiket általában alkalmazottként, egy nagyobb szalon munkatársaként kezdik, és a jelenlévők mindegyike saját vállalkozásban működő szépségszalon üzemeltetőjeként tervezi jövőjét, leginkább Magyarországon, a szülővárosában, illetve közeli nagyvárosban, még akkor is, ha szívesen kipróbálná magát valamely nyugati országban, még családalapítás előtt.

A kérdéseimre kiderült még, hogy többen ismerik már a szakmai sikereket elért kozmetikusokat, és választottak közülük példaképet, természetesen nagy hatást gyakorolt rájuk Kalcsu Kati életútja, és többen említették Báthory Kati hatását gondolkodásukra. Már pályakezdőként tudják, van olyan szakterület, ami a pályán belül jobban érdekli őket, mint például a smink, a sminktetoválás, a mestervizsga megszerzése vagy az egészségügyi kozmetikusi irány, és a tanulóképzésben is szívesen vállalnak majd szerepet.

És hogy szerintük mi volt az elmúlt két nap legmeghatározóbb gondolata: a marketing szerepe a kozmetikai vállalkozásban és az, hogy a gyakorlati életből vett példákkal találkozhattak!


 

Kalcsu Balázs társ-ügyvezető igazgató

–  Mi hívta életre a programot, és mi az elmúlt két év tapasztalata?

– Prémium kategóriás termékekkel foglalkozunk, ami a pályakezdőktől távol áll, hiszen alaptudással és alapkészítményekkel kezdik a kezdő vállalkozók a szakmát. Egyszerre kell mindent csinálniuk, rengeteg kérdéssel találkoznak rögtön a pályájuk elején. Ezen kérdésekre a válaszkeresésben, illetve az elmúlt 25 év tapasztalata alapján, a fordulópontokkal és fontos lépésekkel együtt szeretnénk megmutatni egy jövőképet, egy 5-10 éves távlatot. Milyen célokat tűzzenek ki maguk elé? Mire készüljenek, hogyan induljanak? Nem krémeket szeretnénk ajánlani számukra, hanem segítséget adni, hogy hogyan tudnak az alapról eljutni a középkategóriába, és hogyan tudnak eljutni a prémium szintig. Az eddigi tapasztalatunk az, hogy azok a fiatalok, akik jelentkeznek és eljutnak programunkra, örömmel veszik és használják a kapott információkat. A kezdés nehézségeivel küzdenek. Legtöbbször azt hallani, mindenki olyat kapott, amivel még nem találkozott.

– Milyen a program iránti érdeklődés?

– A legtöbb iskolából 1-2 diák jelentkezett, egyedül egy szegedi magániskolában volt nagy túljelentkezés. A legtöbb új dolog megjelenésével járó értetlenséggel szoktunk találkozni: nem értik, miért fektetünk be pénzt és energiát egy tanfolyamba, ami során nem krémet akarunk eladni a tanulóknak, és pénzt sem kértünk érte. Most, hogy másodjára is megcsináltuk, már az iskolák is kezdik érteni és szeretni a dolgot.

– Hogyan oszlik meg a két nap tudásanyaga?

–  Egy teljes csapatot állítottunk fel, hogy átadjuk élettapasztalati ismereteinket, rengeteg információval, készen kapott jegyzettel. A képzés során előadást, illetve bemutatót tart Kalcsu Kati, Kalcsu István, Kissné Markó Julianna saját szalontulajdonos, Kalcsu Balázs, Hugyecz Piroska és a Babor és a Maria Galland trénerei. A két nap úgy néz ki, hogy ebéd előtt 3 óra elmélet, majd délután 3 óra kölcsönös kezelés: így a fiatal kozmetikus a saját bőrén érzi a szolgáltatást, és kényeztetést is kap.

– Mi a pályázat jövője? Meddig szeretnék meghirdetni?

– Hosszú távú terveink vannak… Az iskolákkal szorosabb együttműködést szeretnénk, és a programot úgy alakítani, hogy még jobban kiegészítse a tananyagot. Megvan rá a hely, az anyag, az oktatók, mindig tudjuk frissíteni a tananyagot. Már sok iskola jelezte, hogy szeretnének együttműködni ezzel a programmal, ami kölcsönös információadással jár. Február-március tájékán írjuk ki a következő pályázatot, amit az iskolákban, helyben egyórás előadás keretén belül ismertetünk.

Várjuk az iskolák jelentkezését! Örömmel fogadjuk a jelentkezéseket!

Szöveg: Remek Annamária
Fotó: Kalcsu Cosmetics

 

Olvasóink értékelése:  / 2
ElégtelenKitűnő 

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Interjú / Alkotók az alkotások mögött - 2014. ősz-tél Trendteremtő győztesek
  A 2014. őszi-téli Trendteremtő első helyezettjeivel készült összefoglalónkban az...
Interjú / Az egyediség útja és az A-list
 Galgóczi Zsuzsa 25 éves pályafutása alatt mindig a hozzá legközelebb álló...
Interjú / Sassoon után Sopronban: Veress Győri Sándor
Izgalmas hír terjed a magyar fodrásziparban: 10 év londoni munka után újra Magyarországon...