Belépés

Van még határ a frizurakészítésben? Beszélgetés Bódi Ákossal

 

 

Bódi Ákos, a TiGi Európai Kreatív Igazgatójának vezetésével került megrendezésre Budapesten, 2016.11.28-án a legújabb TiGi technikákat, termékeket és a 2017-es hajdivatot bemutató rendezvény. A szemináriumon fellépett még Philip Downing, akitől Ákos mellett hajvágásokat és stylingot láthattunk, valamint Warren Boodaghians, aki bevezetett minket a kreatív hajfestés világába. A "HOW FAR WILL YOU GO" elnevezésű kollekció rengeteg ötletet, inspirációt adott a megjelent kollégáknak a hajszínek, a hajvágás és a stylingolás területén egyaránt. A kollekció kapcsán a frizuratrendek alakulásáról Bódi Ákost kérdeztük.

 

 

Képek a szemináriumról:

 

– Mennyire határfeszegetősek az aktuális frizuratrendek?

– Jelenleg a hajdivat a ruhadivattal párhuzamban radikális minden irányban. Klasszikustól az extrémig minden elfogadható. Sokkal nehezebb boncolgatni, mint 20 éve, de egy biztos, hogy fodrászként ma a legfontosabb az, hogy megismerjük a vendégünket, mielőtt a hajához nyúlunk. A hajszín, vágás, hajápolás harmóniája és annak szüksége egy új szintre nőtte ki magát. A kétperces konzultáció már majdnem sértésnek számít. Mintha egy orvos kivizsgálás nélkül kezdené műteni a beteget.

– Mit gondolsz, meddig marad divatban a szakáll?

– A szakáll az mindig is volt, van és lesz is. A különbség csak annyi, hogy mennyire figyelünk rá, illetve a média vagy közösségi média mennyire világít rá. Az elmúlt pár évben a borbély szakma rakéta kilövésszerűen egy új szférába került, elhitetve sokunkkal, hogy előtte sosem létezett. A szakma egy olyan részéről beszélünk, amit sokáig alfajnak tekintettünk, és fontossága eltörpült a (női) fodrászat mellett. Ez egy okos globális marketing eredménye, ami besettenkedett az életünkbe, és annak részévé vált. A férfi hajápolási és styling termékek technológiája ugyanúgy feljavult, ugyanakkor a férfiaknál nem volt meg az igény annyira, mint a nőknél. Összegezve: ez a férfi(haj)divat itt marad velünk egy jó időre, mivel globálisan sokkal elfogadottabb, sőt, ösztönzött a férfiak ápoltsága.

– Hajszín és hajvágás kapcsolatában számodra mi a meghatározó? Mi a kedvenced az aktuális trendekből?

– Számomra a vágások erősen klasszikus alapokra épülnek, illetve meghatározó jegyeikben utalnak elmúlt meghatározó divatjegyekre vagy stílusikonokra. Ezzel szemben az „eklektika” és annak harmóniája, ami számomra legjobban leírja a jelenlegi esztétikai tetszésemet. A 70-es évek punkja és a 90-es évek grunge szubkultúrái erősen befolyásolják az utca trendjét (legalábbis London és New York utcáin).

– Hogyan változnak a hajszínek az elmúlt időszakokhoz képest?

– A jelenlegi változás a színvilágban részben annak köszönhető, hogy úgy 20 évig picit féltünk tőle, illetve a nagy vezető divatházak kevésbé hagyták a kiegészítőket érvényesülni. Mivel a haj is nem más, mint egy kiegészítő, beleesett ebbe a szórásba. Ugyanakkor az elmúlt 10-15 év egyre erősebben az individualizmusról szól, nem pedig a klónozásról, ez a folyamat egyre jobban méltányolja a kreativitást és felszínre hozza a szélsőséges irányokat. Fémes és pasztelles színektől a vakító vörösig minden megtalálható mindaddig, amíg a megfelelő fejre kerül a kompozíció.

– Hogyan alakítja egy kreatív igazgató a trendeket? Mi ad inspirációt a trend kialakításához?

– Egy fodrász (nem csak kreatív igazgató) legfontosabb funkciója a divat megértése és tolmácsolása nap mint nap, a kifutótól az utca emberéig. Én is arra törekszem, hogy ebben egyre jobb legyek. Sose feledjük: a divat mindig az lesz, amit a fiatalok hordanak. Ezt be kell ismernünk, és oda kell figyelnünk rájuk; ha tehetnénk, fiatalnak maradnánk halálunkig, így vagyunk programozva, ettől érezzük vonzónak magunkat. Visszatérve a kérdéshez: a kifutók divatja egy pár szűrőn és szitán átfolyva érkezik a mindennapok vérkeringésébe. Én személyesen egy fél tucatnyi tervezőt figyelek közelebbről, akikkel legjobban azonosulok, és az ő szezonális kollekcióik vannak rám nagy behatással. Ugyanakkor ne feledjük a zeneipart, ami manapság ugyanakkora, ha nem erősebb húzóerővel bír, mint maga a kifutó.

– Hogyan tekintesz a karrieredre? Milyen gondolkodásmód, milyen hozzáállás, mennyi szerencse és milyen alapok kellenek ahhoz, hogy elérje valaki azt, amit te?

– Az elmúlt 25 évre egy mosollyal gondolok vissza; szerencsésnek is tartom magam, de a szerencse mit sem ér, elhatározás és töretlen munka nélkül. Nagyon jó alapokkal és tapasztalattal kezdtem, aztán jó időben jó helyen voltam. Apránként összejött minden. Talán most már elcsépelt, mert korábbi interjúimban erről beszéltem már, de ezekkel az alapanyagokkal bármi lehetséges: alázat, elhatározás, célkitűzés, töretlen munka, türelem és persze elvakult szenvedély. Persze ne feledjük a legfontosabbat: bele is kell vágni, mert egy tett többet ér ezer ötletnél!

 Szöveg és fotó: Nagy Bozsoky Judit

Olvasóink értékelése:  / 3
ElégtelenKitűnő 

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Interjú / Mesterkérdések - 2. rész
Mesterkérdések - 2. rész Mit jelent a gyakorlatban az akkreditáció? Mire gondoljon/gondolhat...
Interjú / Alkotók az alkotások mögött - 2014. ősz-tél Trendteremtő győztesek
  A 2014. őszi-téli Trendteremtő első helyezettjeivel készült összefoglalónkban az...
Interjú / Állandó készenlétben: Szabó Imre
„1960-ban végeztem, azóta dolgozom fodrászként. Hihetetlen, nem?” – Hangzik a válasz...