Belépés

A siker kulcsa a hozzáállás!

A siker kulcsa a hozzáállás!

 

 

Akár ez is lehetne a mottója Ignác Hajnalkának,

aki gyerekkori vágyát valósította meg,

amikor felnőtt fejjel, egy sikeres szakma után

egy másikra, a fodrászatra váltott.

Most Bécs kiemelt kerületében vezeti

saját szépségszalonját, a Signore-t.

A céltudatos fodrászhölggyel

céljaihoz vezető útjáról

és tapasztalatairól beszélgettünk.

 

 

 

 


— Hogyan lesz egy fiatal magyar nőből egy elit osztrák szépségszalon vezetője?

– Amikor fiatal koromban idénymunkára kikerültem Ausztriába, akkor megdöbbenve jöttem rá, mennyire másként is lehet élni és dolgozni, mint amit addig Magyarországon tapasztaltam. Bár nem terveztem, hogy áttelepülök, akkor eldöntöttem. Évekig dolgoztam a vendéglátóiparban, egy nagyon sikeres étterem vezetője lettem, Bécs mellett. De tudtam, hogy a vendéglátást nem tudom életem végéig csinálni, úgyhogy rájöttem, most jött el az ideje annak, hogy megvalósítsam gyerekkori vágyamat, és szépségszalont nyissak.

– Ez mennyiben megy másképp Ausztriában, mint Magyarországon, más?
– Ausztriában csak akkor lehet fodrászatot nyitni – és ez minden szakmában így van –, ha a tulajdonos vagy az egyik alkalmazott rendelkezik megfelelő szakképesítéssel: van 3 év szakmai vállalkozásban töltött igazolható gyakorlata vagy mestervizsgája – ő vállal szakmai és jogi felelősséget az ott végzett munkáért. Így egy fodrászmestert alkalmaztam, miközben elvégeztem az iskolát Budapesten.

– Budapesten? Hogyhogy Budapesten?

– A legjobbaktól szerettem volna tanulni. És persze olyan iskolát kerestem, ahol meg tudom oldani a távolság okozta problémákat. Így kerültem Fekete Adrienn fodrászmester tanműhelyébe, aki jól meg is buktatott az első vizsgán, mert nem jól teljesítettem. Ma már szerencsére csak nevetünk ezen! :)

De komolyan. Nagyon maximalista vagyok, nem csak a beosztottaimtól, de magamtól is megkövetelem, hogy a legjobb tudás szerint, és a legkomolyabb hozzáállással csináljuk, amit elvállalunk. Így nagyon odafigyeltem a tanulmányaimra. Vizsgáztatóm, Szirmákné Emese néni is mondta, hogy erre figyelt fel, amikor először találkoztunk.

 

– Szóval a tanulás ment… :) És az új vállalkozás beindítása?

– Viszonylag hamar megtaláltam a szalont, ami megfelelt az elképzeléseimnek. Ez egy használaton kívüli helység volt, ami régebben is szépségszalonként üzemelt. A berendezést és a használt termékeket is úgy választottam, hogy megfeleljen a célzott vendégkörömnek.

– Mit tapasztaltál, mitől vagy más, jobb, mint a többi szalon a környéken?
– Több mint két év volt, és rengeteg munkám van benne, hogy elértünk oda, ahol most tartunk. A korábbi munkámhoz hasonlóan a szépségipar is egy szolgáltató szakma. Mindig arra gondolok, és minden vendéget úgy kezelek, hogy hálás vagyok azért, hogy az én szolgáltatásaimat választotta, hozzám „hozza” a pénzét. Én ezt azzal viszonzom, hogy teljes figyelmemet neki szentelem. A szalon is úgy lett kialakítva, hogy már amikor belép a vendég, érezze, hogy ez az egész érte van. Ez az elvárás az összes kollégám felé. Most éppen bővítjük a szolgáltatásainkat, manikűrös-pedikűrös-műkörömépítő és kozmetikus vállalkozó kollégát keresek, akik a megfelelő hozzáállással el tudják látni a felmerült igényeket, és nem félnek attól, hogy külföldön vállalkozzanak, és természetesen megvan a szükséges képesítésük és gyakorlatuk. Ez sajnos nem egyszerű.

 

 

– Mi okoz nehézséget a szépségszalonban munkát vállalókkal kapcsolatban?
– Nagyon nehéz ez a szolgáltatás- és vendégközpontú hozzáállás, aminek folyamatosan, szívvel-lélekkel, őszintén kell mutatkoznia. A szolgáltató is ember, de amikor szolgáltat, akkor a vendég a fontos, nem ő. És ez ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb, mint a szakmai tudás. A másik, amin mindig meglepődöm, az az anyagi kockázatvállalástól való félelem. Egy üzlet beindításához idő- és pénz kell. És persze, türelem és kitartás. Ha a tudatos szakmai hozzáállás mellett ezek is megvannak, akkor garantálható a siker – bármelyik országban.



Szöveg: Remek Annamária
Fotó: remeka.hu

 

 

 

 

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

You have no rights to post comments

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Interjú / Mesterkérdések
Mesterkérdések Fodrász vagy fodrászmester? Kozmetikus vagy kozmetikusmester,...
Interjú / Szépségipari globalizáció
Változás előtt áll újra a Kéz- és lábápoló, műkörömépítő szakma -   „Nem olyan...
Interjú / Mesterkérdések - 2. rész
Mesterkérdések - 2. rész Mit jelent a gyakorlatban az akkreditáció? Mire gondoljon/gondolhat...