Belépés

Az agy és az értelem

Az agy és az értelem



Bármit cselekszik az ember, először gondolatban cselekszi azt. A gondolkodás alapján meghatározott szerkezet – az agy. Semmilyen tett nem lehetséges a cselekvést végző agyi rendszer nélkül. — Szentgyörgyi Albert


Mindennapi életünk legfontosabb eleme a viselkedés. A viselkedés alapja pedig a kommunikáció, a megértés és a megértetés. A pszichikus jellegű gondok, bajok mögött az található, hogy nem tanultunk meg viselkedni. Nem sajátítottuk el ezen kommunikációs eszközöket.
A nevelésben, tanításban központi szerepe van a nyelvnek, és a teljes kommunikációnak.

Mimika – gesztikuláció – távolságtartás. Tudatosan törekedni kell a másik ember megértésére.


Információátvitel
Amikor információt nyerünk, akkor valami újat tudunk meg.
Az információ mennyisége lehet kevés vagy éppen elegendő, vagy túlságosan sok. A folyamat során bizonyos mennyiségű információ veszendőbe megy. Az optimális az éppen megfelelő információ.

 

Lépcsőzetes információ
Az eredményes információátvitel lépcsőzetesen történik, melynek sorrendje a közlés, az ellenközlés és a veszendőbe ment infó, újraközlése.
Az oktatás fontos alapelvei a rendszeresség, a fokozatosság és annak gyakorlati felhasználhatósága. Lényeges a hallgatók tudatos-aktív önálló tevékenysége.

 

Az emberi kommunikáció
Az emberi kommunikáció nem csupán információs folyamat, hanem információcsere, kölcsönös egymásra hatás.

A cél mindig a bizonytalanság csökkentése. A beszéd felfogásának különböző szintjei vannak:

Egyszerű közlés – a hallottak egymáshoz illesztése
Ellenőrzés – ismételje meg, amit hallott.
A nehézkes előadó és gátlásos oktatónak gondolati tartalma is szegényes. Javasolt az előadásra való felkészülés és az alapok ismétlése.

Károsító tényezők a felkészült beszédminta hiánya, a szeretetnélküliség, vagy a túlzottan absztrakt közlések , nem tiszta, könnyen érthető megfogalmazás. Törekedjünk a természetességre, a hangszínre, érthető beszédtempóra, az oktatás ritmusára. A hallgatók bizalmát meg kell nyerni, és azt fel kell kelteni. Kezdjük baráti hangon, mutassunk megbecsülést, rokonszenvet a résztvevők véleménye, kívánsága, gondolatai iránt.

Előadásunk legyen szemléletes, képszerű, példákkal dúsított. Késztessük a hallgatóinkat gondolkodásra, használjunk meggyőző érveket. Alkalmazzunk párbeszédes formát, hallgassuk meg az ellenvéleményt is, tévedésünket lássuk be.

A fiatalok képzése, egy új generáció felépítése a dolgunk. Mindenki, aki úgy érzi, hogy tudása elegendő az oktatáshoz, folyamatosan fejlessze tudását, mert fontos, hogy szakmát szerető fodrászokat képezzünk.


(A vevő saját készüléken – agyán – fogja a célinformációkat. Az arculatalakítás akkor eredményes, ha a menedzsmentnek sikerült ellenőrzés alatt tartani a vevő minden érintkezési pontját a márkával. Ebben a cég minden dolgozójának, de a közvetítőknek, szállítóknak is van felelősségük. A vevő képes többet fizetni, messzebb elmenni egy ismertebb termékért. „márkázás”

Vizsgáljuk meg az elpártolás okát!
Fény derülhet a gyenge pontokra. Magyar piacon tipikus a nem lojális vevő, ezért nem szabad elengedni a kezet egy pillanatra sem! Valójában a látványhoz kötött tökéletes munka, amelyet sok-sok tréning előz meg, hozhat eredményt.

 

üdvözlettel:

Buzássy István   =  hajjaj

 

Buzássy István

 


 

 

 

  • dana bartekoske heinemann_dreamstime
  • merleg_k

Simple Image Gallery Extended

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

You have no rights to post comments

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Vélemény / Versenyek és valóság
Aki megengedheti magának, hogy ma versenyeken induljon, komoly áldozatokat kell hoznia. Sajnos a...
Vélemény / Szépségszalon működési szabályzat
Gyulai Anikó, a szombathelyi Backstage szépségszalon tulajdonosa sok év sok rossz tapasztalata...
Vélemény / Szerintem Nick Berardi
Szerintem Nick Berardi Minden fodrász - beleértve magamat is - a geometrikus hajvágás...