Belépés

Gazdálkodj okosan, azaz üzletvezetési tanácsok szépészeti szakembereknek 1. rész

  

Anyagköltség számítás - Hogyan árazzuk be kezeléseinket? 

A magyar szépészeti szakemberek híresek a szakmai tudásukról, felkészültségükről. A szakképző iskolákban megtanulják az anyagismeretet, szakmai tudni valókat a legmagasabb színvonalon, de sajnos gazdasági ismereteket, üzletvezetési tanácsokat legfeljebb csak érintőlegesen kapnak. Mindenki azt hiszi, hogy a képzés befejezésével, amikor például a tanuló megkapja a kozmetikus (vagy gyakorló kozmetikus) bizonyítványt, önálló munkára képes kozmetikust engedtünk a munkaerőpiacra, pedig ez korántsem így van. Ezért döntöttem úgy, hogy írok a helyes üzletpolitikáról, a legfontosabb kérdésekről, és megpróbálok segítséget nyújtani a szépészeti szakembereknek abban, hogy ne csak dolgozzanak, de pénzt is keressenek a munkával!

 

Miért fontos számításokat végezni? 

Az első és legfontosabb kérdés az, hogy mennyibe kerül a szépészeti szakembereknek egy kezelés, mennyi profitot tegyen rá és ebből következik, hogy mennyiért ajánlja azt a vendégnek. 

A kezeléseknek az ára jelentősen függ az anyagköltségtől, ezért tudni kell, hogy a megvásárolt termékkel hány kezelést tud végezni, mert ebből tudja kiszámítani, hogy mennyibe kerül 1 db kezelés anyagára. Ez az érték pedig alapja annak, hogy kiszámolja a kezelések eladási árát. Ennek alapján tudja a továbbiakban kiszámolni a nyereséget is, és számos más, további számításnak is ez az alapja.

 

Részletes anyagköltség számítás

Először is meg kell tudni 1 vendég kezeléséhez szükséges anyag mennyiségét. Kérhet erről információt a terméket gyártó cégtől is. A profi cégeknek erről előre elkészített kimutatásaik vannak, melyre lehet támaszkodni. Ha tudja, hogy a termék hány ml kiszerelésben és mennyiért kapható, akkor már könnyedén tud számításokat végezni.

 

Lássunk példát egy kezelésre az alábbiakban:

Arc-nyak-dekoltázs kezelés kombinált bőrre

Kezelés menete

Felhasznált anyag

kiszerelése ml

ára Ft.

1 kezeléshez szükséges anyag mennyiség ml

ára Ft.

Letisztítás

Vitaminos arclemosótej

500

6900

5

69,00

Tonizálás

Vitaminos lotion

500

6300

2

25,20

Peelingezés

Mechanikai arcradír

200

7200

5

180,00

Tonizálás

Vtaminos lotion

500

6300

2

25,20

Felpuhítás

Masszázskrém

200

7500

7

262,50

Kitiszítás, fertőtlenítés

Antiseptic lotion

500

4500

1

9,00

Gépi hatóanyag bevitel

Ampulla + gél

2

800

2

800,00

Tápláló pakolás

Spa alga maszk

1

300

1

300,00

Összehúzó pakolás

Balance maszk

200

7400

6

222,00

Befejező
relaxáló masszázs

Hatóanyagos krém

200

8600

7

301,00

 Anyagköltség összesen:

 2395

 Rezsi költség

   X

 Haszon, azaz a nyereség

   X

 Ajánlott értékesítési ár = a fenti 3 tényező összege

   ?

 

Árakat egyéb jelentős tényezők is befolyásolják:

A kiszámolt anyagköltség csak alapul szolgál az árak kialakításánál. A kezelések eladási árait azonban sok egyéb más tényező is befolyásolja. Figyelembe kell venni a ráfordított időt is. Néha egy olcsóbb kezelés több időt vesz igénybe, gondoljon csak a tini kezelésre. De az is előfordul esetleg, hogy egy drágább anyagköltségű kezelést rövidebb idő alatt tudja elvégezni. Ebben az esetben engedhet az átlagos haszonból. Ne felejtse a munkaidőt is meg kell fizetnie a vendégnek.

Manapság fontos tényező a szaktudás. Egyre több szalonban találkoznak megkülönböztetett árakkal még akkor is, ha ugyanazzal a termékkel vagy géppel dolgozik több kolléganő.  Létezik normál ár, és mester ár.

Az árakat jelentősen befolyásolja a környezet is. Nemcsak az üzlet fekvése fontos, hanem a szalon kialakítása, felszereltsége, mérete, stb. Az üzletek ára, bérleti díja is eltérő a helyétől, méretétől függően. A luxus környezet is árnövelő tényező. Ugye Ön is megérti, hogy más árat fizet a vendég egy légkondicionált, elegánsan kialakított, jól felszerelt szépségszalonban, mint egy pici garázsból kialakított szerényebb kozmetikában. 

 

A szépészeti szakembereknek rengeteg energiát és pénzt kell befektetni vállalkozásukba ahhoz, hogy el tudjanak indulni az üzleti életben. A sikerhez azonban ezeknek a fenntartása, üzemeltetése sőt, fejlesztése is szükséges! 

Folytatás ITT!

 

 

 
Szerző: Császár Zsuzsanna
Kozmetikus szakoktató, kozmetikus mester
Helanor Pro Kft. Ügyvezető igazgatója
 
 
Olvasóink értékelése:  / 6
ElégtelenKitűnő 

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Sikerkulcs / 10 dolog, a sikeres szalonszolgáltatásért!
Az alábbi felsorolásban összeállítottunk pár olyan dolgot, amit ha megfogadsz egy-két...
Sikerkulcs / Gazdálkodj okosan, azaz üzletvezetési tanácsok szépészeti szakembereknek 2. rész
A vállalási ár három fő részből: az anyagköltségből, a működési költségből és a...
Sikerkulcs / Mire számíthatsz a Windows készülékek terén?
Internet, mobilitás, felhő alapú tárhelyek, átjárhatóság és elérhető árú...