Belépés

10 dolog, a sikeres szalonszolgáltatásért!

Az alábbi felsorolásban összeállítottunk pár olyan dolgot, amit ha megfogadsz egy-két egyszerű "trükkel" sikeresebbé varázsolhatod szalonodat, vendégeidet könnyebben megfoghatod, és gördülékenyebbé teheted a munkanapjaidat.

 

1. Takarítás – Szellőztetés

Akár reggel, akár este, de takarítani sajnos muszáj. Ha mázlista vagy, illetve ha sikerült megoldanod, és van segítséged, akkor annyira nem kell erre is figyelni, de például azt ellenőrizd le, hogy van-e a mosdóban szappan, kéztörlő, wc-papír. Kínos, ha bármelyik is pont vendégnél fogy el.
A nagyobb szünetekben mindig gondoskodj róla, hogy a szalon levegője felfrissüljön. Persze jó, ha vannak finom illatok, de ezek nem helyettesítik a levegőcserét. Legegyszerűbb mód egy, vagy két ablak kinyitása. Nem kell órákon át nyitva lennie, elég 2 percre, de akkor tárd ki rendesen. Ha kis résre nyitod ki, akkor csak lehűtöd a levegőt, a szellőztetés nem hatékony! Ha van légcserélő készüléked, néha akkor is érdemes odamenni az ablakhoz, és kicsit kinyitni. Legalább mozogsz ;)

 

2. Rendezett, átgondolt munkakörnyezet, rendezett gondolkodás

Próbálkozz arra törekedni, hogy mindig legyen rend az asztalodon, hogy kéz alatt legyenek az eszközök, ne akkor kelljen kapkodnod, keresgélned mikor már a vendég ott ül a székben. Logikusan gondold végig, mit hogyan rendezel el magad körül, mi az amire az adott vendég esetén szükséged lehet és azt készítsd elő a magad számára. Az összeszedett, rendezett gondolatok pedig nem csak a vendégekben kelt jó benyomást, hanem magad számára is egyfajta magabiztosságot ad, amivel könnyebb lesz átvészelni a mindennapokat.


3. Érj be fél órával a vendég előtt!

Ez ugyan borzasztóan hangzik, de így legalább van egy nyugodt fél órád, hogy átöltözz, igyál egy teát-kávét, és átnézd, hogy mi is vár rád aznap. És akár még reggelizhetnél is…

 

4. Tarts 2 nagy szünetet, vagy sok kicsit és mozgasd meg magad közben!

A szépségipari szakma bármilyen hülyén is hangzik, fizikai munka. Legtöbb esetben a vállunk, hátunk, derekunk, a karjaink komoly munkát végeznek, míg az alsó fertályok nincsenek igénybe véve. Két vendég között mindig legyen időd kicsit nyújtózni, az asztalodról elpakolni, portalanítani (ha ezt utóbbit még nem csináltad meg közben).

Gyors tornagyakorlat az egyik nagyobb szünetben
- térdemelés: húzd fel a térded egészen a mellkasodig. A kezeddel átkulcsolva segíthetsz is! Lábanként 5, felváltva;
- nyújtózkodás: emeld fel mindkét kezed az égnek, aztán, mintha meg akarnád érinteni a plafont, az egyik kezeddel nyújtózkodj, és az ellentétes lábaddal segíts. Csináld váltott lábbal, összesen 1o-et;
- légzőgyakorlat: emeld a kezed az égnek, közben belégzés, aztán oldalirányba lassan engedd le a karjaid, közben kilégzés. Csinálj belőle 5 darabot.
Meglátod, ez a kis mozgás nagyon jól fog esni, olyan izmaidat mozgat meg, amik az ülőmunkánál csak elgémberednek!

 

5. EBÉD!

Nagyon fontos, hogy az étkezés rendben legyen. Alakítsd ki a munkarended úgy, hogy nyugodtan, vendégek nélkül tudj enni. A kutyafuttában betolok egy csokit nem ebéd. Szerencsére ma már szinte mindenhol elérhető az ebédrendelés, és nem is olyan horror áron. Ha van a környéketeken olyan kifőzde, amiben megbízol, és szereted az ízeit, az is jó megoldás lehet, na és persze az is, ha hétvégén sokat főzöl, és abból csomagolsz magadnak a hétre. Csak sajnos, annak, aki egész nap dolgozik, utóbbira van a legkevesebb ideje…

 

6. Mosolyogj!

Sokan szeretnek keseregni, de gondolj arra, hogy a vendég azért megy hozzád, hogy szépüljön. Úgyhogy legyél profi, tedd félre minden gondod, bánatod, és mosolyogj!

7. Telefon legyen/ne legyen? Esti ellenőrzés hívásokra/sms-re

Legyen wifid a vendégeidnek is, de a saját telefonod, ha a vendég ott van, legyen lenémítva. Ilyenkor alakul úgy, hogy nem tudjuk felvenni a telefont. Aztán ahogy telik-múlik a nap, ki is megy a fejből, hogy csörgött a telefon. Erre jó módszer, ha estefelére beiktatsz egy telefon-ellenőrzést.

8. Új vendégek emlékeztetése

Nálam bevált gyakorlat, hogy az új vendégeket 2-3 nappal előtte egy sms-sel emlékeztetem, hogy hahó, ne felejtsd el, jössz! Így leredukálható az utolsó pillanatban lemondók létszáma.

Valami hasonló szöveget érdemes küldeni:
“Szia, be vagy hozzám írva ekkor és ekkor valamire. Kérlek, jelezz vissza ma este 8-ig, hogy alkalmas-e az időpont. Amennyiben nem válaszolsz, sajnos nem tudom tartani a helyedet! Üdv: aláírás”

Aki nem válaszol, az esetek 99%ban el sem jön. Aki pedig válaszol, abból mindig szuper vendég lesz, aki megbecsül majd téged, és a munkádat is!
Ezt vagy a reggeli készülődéssel, vagy az esti telefon-chekkel együtt ajánlatos elintézni. Ha este küldöd az emlékeztetőt, akkor másnap reggelig kérd a visszaigazolást.

 

9. Régi vendégek megbecsülése

Névnapok, szülinapok nyomon követése,ha van rá lehetőséged, akkor köszöntsd is fel őket, az ilyen apró figyelmességek mindig jól esnek az embernek. Érdemes az újdonságokról, bevezető kedvezményekről értesítéseket küldeni, hogy mindig fenn tartsd az érdeklődést. Szerencsére a különböző online közösségi oldalaknak hála ma már ezek nagyon könnyen kivitelezhetőek.

 

10. Csinálj naponta legalább egy olyan alkotást, amivel TE is elégedett vagy!

Habár a szakembernek mindig azt kell csinálni, ami a vendégnek tetszik. De mi lenne, ha legalább egy frizurába/sminkbe/körömbe (…stb.) naponta beleadnád szíved-lelked, és olyat gyártanál, amit utána szívesen megmutatsz a világnak? Megsúgom: elégedettség töltene el!

 

 

 

 

Szöveg: Gáspár-Köbli Kriszta
Forrás: GKK-NAILS

 

 

Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Sikerkulcs / 10 időálló tipp műkörmösöknek
  Minden szakma alapját az iskola/oktatási intézmény valamely formáján belül tudja az ember...
Sikerkulcs / Közelebb Kanadához - speciális találkozó a BKIK-ban
2014. június 18-án Közelebb a kanadai magyarokhoz - Esélyek és lehetőségek címmel...
Sikerkulcs / Gazdálkodj okosan, azaz üzletvezetési tanácsok szépészeti szakembereknek 2. rész
A vállalási ár három fő részből: az anyagköltségből, a működési költségből és a...