Belépés

10 időálló tipp műkörmösöknek

 

Minden szakma alapját az iskola/oktatási intézmény valamely formáján belül tudja az ember elsajátítani. Az ott összegyűjtött tudás valóban nagyon fontos, hogy az ember jó szakemberré nőjje ki magát. Ez azonban nem mindig elég ahhoz, hogy nagy vendégkört építhessen ki magának. A következőkben felsorolásra kerül néhány olyan gyakorlati tapasztalatok alapján összegyűjtött tipp, tanács, amelyek megfontolása egy sikeresebb vállalkozás alapjait jelenthetik, az iskolai anyagon túlmutatva.

 

1. Dolgozz hatékonyan!

Az, hogy valaki alaposan dolgozik, nem jelenti azt, hogy szöszmötölnie is kell. Tanuld meg, hogyan tudsz szépen, precízen, és gyorsan dolgozni. Alakítsd ki úgy az asztalod, hogy minden kézre essen, menet közben ne kelljen keresztbenyúlkálnod a saját, vagy a vendég keze fölött.
Szervezd úgy a beosztásod, hogy a vendég pár perces késése ne boríthassa fel az egész napod. Hagyj időt magadra, legyen mosdó-, pihenő- és ebédszüneted. Hidd el, az is sokat számít, ha két percre fel tudsz állni az asztaltól.
Legyenek szabadnapjaid! Lehet dolgozni napi 16 órában, a hét minden napján, csak egy idő el fog menni a kedved az egésztől… Iktass be rendszeresen szabadnapokat, pl. legyen egy "szépségnapod", egy másik meg mondjuk "shoppingolós nap", és szigorúan tartsd magad ahhoz, hogy havonta legalább egy teljes hétvégéd legyen szabad. Kimerülten nem fogsz tudni hatékonyan dolgozni.

 
2. Szabályos mosolyvonal

Mindegy, mi a divat, laposabb, vagy ívesebb mosolyvonal, egy dolog nem változik: a sarokpontok legyenek hegyesek, a mosolyvonal pedig határozott ívű, kontúros, szimmetrikus.  Ha ezeket tudod, akkor az aktuális trendeknek megfelelő mosolyvonalakat tudsz majd készíteni bármikor! Persze némi gyakorlás majd kell, de sokkal könnyebb dolgod lesz, mint most hinnéd!

 
3. Az asztalnál te vagy a főnök!

Jártál már úgy, hogy a vendég annyira ragaszkodott valamihez, hogy annak ellenére megcsináltad neki, hogy nem értettél vele egyet? Nos, ilyen többet ne legyen! Végzett szakember vagy, az általad használt anyagokat alaposan ismered, tisztában vagy vele, milyen körömre mi a legjobb, legkorszerűbb megoldás, akkor miért hagyod, hogy egy laikus föléd kerekedjen? Határozottan, és nagyon kedvesen mondj nemet, ha úgy érzed! DE! Mindig tedd hozzá a szakmai érveket is, és ajánlj fel számodra is elfogadható kompromisszumot.

    Pl: Azért nem tudom ennél laposabbra reszelni a körmeidet, mert azzal a köröm stabilitását veszélyeztetem. Ugye te sem akarod, hogy letörjön, és vissza kelljen jönnöd pótlásra? Létezik egy körömépítési technika, aminél oldalról teljesen laposak a körmök, de akkor új körmöt kell, hogy építsek neked. Legközelebbre majd úgy írlak be, hogy legyen arra időnk. Azt viszont tudnod kell, hogy ez a technika kicsit több időbe, és valamennyivel több pénzbe is kerül. De ott tényleg teljesen laposak lesznek a körmeid!

Észrevettél valamit? Nem csak, hogy meggyőzted a vendéget arról, hogy most maradhasson a normál c-ív, de rögtön el is adtál egy drágább szolgáltatást ;)

 
4. Formáld a vendégeid ízlését!

Az ízlés egyéni, de formálható. Mesélj a vendégeidnek az újdonságokról, a divatszínekről, arról, hogy mi újat láttál a legutóbbi rendezvényen.
Mindig olyan körmöd legyen, amilyet a vendégeknek szeretnél csinálni! Ha te magad mini francia körmöket viselsz, ne csodálkozz, hogy senki nem kér tőled hosszú, extra díszítésű stilettókat! Ha egy színből, csillámból túl sok van készleten, és félsz, hogy tönkremegy, kreálj magadnak belőle valamit. Hidd el, sok vendéged fogja kiszúrni, hogy ez “új szín”!

 
5. Leltározz!

Eszméltél már arra, hogy 52 majdnem egyforma rózsaszíned van?
Könnyedén elkerülheted az ilyen helyzetet, ha nem vásárolsz ötletszerűen, és minden beszerző körút előtt átnézed, milyen színes dolgaid vannak. Imádatos, elfogyottnak hitt, és “jééé, nekem van ilyenem?” színek tudnak így előkerülni. És ha rendszeresen papíron (vagy digitálisan) is vezeted a készlet alakulását, akkor tudod, hogy mik azok, amik jobban fogynak, és esetleg érdemes lenne belőle nagy kiszerelést vásárolni.

 
6. Vásárolj nagy kiszerelést!

Ha vannak olyan dolgok, amikből ipari mennyiséget használsz, ne csak kis kiszerelést vásárolj belőle!
A nagyobb tégely, flakon sokszor nem olyan dekoratív, de ha vigyázol a dolgaidra, akkor egyszerűen utántöltőként használhatod az óriásdobozt. Ezzel még egy negatív dolgot kiküszöbölhetsz: a nagy mennyiség nem fog koszolódni, mert nem abba nyúlkálsz napi szinten.
A nagy kiszerelések az esetek többségében olcsóbbra is jönnek ki, így spórolsz is. Ha teheted, inkább hagyd, hogy benne álljon a pénzed az anyagban.

 
7. Legyél professzionális!

Mutasd meg a vendégeknek, hogy miért érdemes szalonba járniuk, kerüld a "házibarkácsos" megoldásokat! Ha sokat lakkzselézel, felejtsd el az alufóliába csomagolt vattadarabot! Bár jó megoldás, működik is, és pénztárcabarát is, viszont a vendégben az olcsóság, gagyiság érzetét kelti. Ugye nem szeretnéd, ha a munkádat is gagyinak tartanák?
Apróságok, de például ez az egyik dolog, amiért kicsit magasabb áron értékesítheted a szolgáltatásod!
A minőségi alapanyagokkal könnyebben, tartósabban és megkockáztatom, gyorsabban is tudsz dolgozni, és ez lesz az a különbség, amitől profi leszel!

 
8. Gyakorolj alázatot!

Az alázat és a megalázkodás nem ugyanaz. Míg az előbbi erény, utóbbi kifejezetten kerülendő!
Szükségünk van a vendégekre, hiszen ők adják a fizetésünket. Tiszteld meg őket azzal, hogy pontos vagy, szakszerű, felkészült, figyelj oda a szalon és saját magad tisztaságára. Munkaruhád lehet lezser, de egyértelműen munkaruha legyen, még ha abban jössz és mész is…
Hallgasd meg a vendégeid kívánságát, és a legmagasabb tudásod szerint teljesítsd. Ha dicsérnek, fogadd örömmel, ha azt várják tőled, hogy az előző körmös munkáját pocskondiázd, akkor hátrálj ki pár szóval a szituációból. Ha tényleg csúnya a munka, akkor jó megoldás lehet a következő:

    "Teljesen értem, mi a problémád, gyere, gyorsan leszedem, hogy ne kelljen látnod sem!"

Ha amúgy egy korrekt munkáról van szó, nyugodtan mondd el, hogy te mit csinálnál másképp, de ennyi! Ha a vendég ki akar csikarni belőled valami szidalmat, egy ferde félmosollyal kérdezz vissza:

    "Valamiért csak otthagytad a régi körmösöd, látod te, hogy baj van, miért szidjam még én is?"

Néha jól esne kritizálni a másik munkát, de ez nem tartozik a vendégre. Beszéld ki a barátnőkkel, más körmösökkel, és a legfontosabb: mutasd meg, hogy te jobbat tudsz! Sajnos általános, hogy aki a leghangosabban köpköd, még olyat sem tud, mint a gyalázott körmök.

Szóval: legyél kedves, szakszerű, tiszta, tiszteld a vendégeidet és a kollégákat, és bizonyítsd be minden egyes alkalommal, hogy a vendégnek érdemes volt téged választania!

 
9. Kerüld a pletykákat!

Akkor is, ha jól esne csámcsogni kicsit :)

 

 


10. Készíts minden munkanapodon legalább egy olyan szett körmöt, amivel te magad is elégedett vagy :)

Ez egy olyan megerősítés, ami segít abban, hogy mindig találj pozitívumot a munkádban!

 
Jó körmözést!

 

 

 

 

Szöveg: Gáspár-Köbli Kriszta
Forrás: GKK-NAILS
Olvasóink értékelése:  / 1
ElégtelenKitűnő 

Kiemelt hirdetések

Professzionális márkák

Legolvasottabb írások

Sikerkulcs / Te is a bevételed ellensége vagy? - GKK blogja
      Te is a bevételed ellensége vagy?Szinte biztos vagyok benne, hogy igen! Hogy miért...
Sikerkulcs / Gazdálkodj okosan, azaz üzletvezetési tanácsok szépészeti szakembereknek 1. rész
A magyar szépészeti szakemberek híresek a szakmai tudásukról, felkészültségükről. A...
Sikerkulcs / Szalonhűség
Aki stabil vendégkört szeretne, nem elég, ha az új vendégek bevonzására fókuszál, hanem a...